Ročník 2018 pořádaný ve dnech 14. – 16.6 června
Letošní ročník závodu 1000 mil Československých je pořádán u příležitosti 100. výročí založení Československé republiky. Přejímky vozidel a start závodu jsou proto přesunuty do Opletalovy ulice před budovu Autoklubu České republiky. Závodníci se tak dostanou do stejných prostor, kde bylo centrum předválečných ročníků a odkud se slavný závod původně startoval. Zde také bude pro účastníky připraveno po oba dny zázemí včetně středečního občerstvení po dobu přejímek a snídaně před startem závodu. Letošní ročník nově nabídne účastníkům průjezd části trati původní Velké ceny Republiky Československé na Masarykově okruhu. Závodníci projedou nejznámější úsek tehdejší trati, Ostrovačické zatáčky , Farinovu zatáčku a klesáním od Myslivny se dostanou do prostoru původního depa s boxy, kde pro ně bude připravena zvláštní zkouška. Trať z Brna do Bratislavy a v sobotu z Bratislavy do Brna účastníci letos pojedou v obrácením směru než v minulých ročnících. Cíl prvního dne a zázemí celé slovenské části bude v centru Bratislavy na Hviezdoslavovom náměstí a v hotelu Carlton, slavnostní večer opět v Pálfyho paláci a celá letošní soutěž bude opět ukončena vyhlášením výsledků v prostorách pražského Národního technického muzea.
Těšíme se na Vaši účast a věříme, že Vám letošní ročník závodu 1000 mil Československých opět připraví spoustu nezapomenutelných zážitků.
Vítězové: MILAN DOČEKAL, IVANA DOČEKALOVÁ, MG KN KOMPRESOR, 1935, 1271 ccm
Průběh toho zatím poslední ho ročníku závodu 1000 mil se ustálil na již osvědčené režii. Přejímky ve středu odpoledne v prostorách NTM, start od Národního technického muzea ve čtvrtek ráno, po zkušenostech z minulého roku s ranní pražskou dopravou opět v 7 hodin. Závodníci opět museli dodržovat předepsané časy průjezdů jednotlivými kontrolami v Kolíně, Polné a Osatrovačicích. Po tradiční polední přestávce U Nedbálků vedla trať nově po objízdné trase, která se vyhnula centru Brna a účastníci se tak plynule dostali do Slavkova a pokračovali již po tradiční cestě krásnou krajinou na Slovensko. Cíl byl opět na dunajském břehu v areálu Eurovea, ubytování v hotelu Hilton. Slavnostní večer probíhal v režii jednoho ze dvou hlavních partnerů závodu, firmy PPA Controll v prostorách Pálfyho paláce v centru Bratislavy. Druhý den vedla trasa slovenské části soutěže částečně po trati známého závodu 500km Slovenských na Pezinskou Babu, kde byl měřený úsek a dále opět na okruh Slovakiaring se soutěží pravidelnosti a společným obědem. V sobotu ráno v 7 hodin byla od bratislavského Múzea Dopravy odstartována třetí etapa vedoucí přes Malacky, Břeclav a Ostrovačice do Přibyslavi. Odsud po obědě a výstavě zúčastněných historických vozidel pokračovali závodníci přes Golčův Jeníkov, Čáslav s tradiční kontrolou u cukrárny pana Nešpora, Kolín a Český Brod do cíle u Národního tech. Muzea v Praze. Po společné večeři byl jako již tradičně celý závod ukončen vyhlášením výsledků s předáváním pohárů pro vítěze jednotlivých katzegorií. Opět se hodnotilo hlavně dodržování průjezdových časů a pravidelnost na slovenských zkouškách. Ročníku 2017 se zúčastnilo rekordních 61 posádek, které se svými historickými vozy ujely za 3 dny celkem 1080 km.
1. místo Pavel Procházka, Pavel Ruffer, Praga Mignon 1916, ccm 19
V roce 2016 se pořadatel rozhodl změnit průběh soutěže ze dvou dnů na tři. Pražské centrum závodu bylo opět v prostorách NTM. Zde proběhly ve středu odpoledne přejímky většiny posádek. Start měl být ve čtvrtek ráno opět v 7 hodin. Pro velký zájem medií včetně televize byl přesunut až na 8. hodinu. Posádky si tak bohužel měly možnost „vychutnat“ ranní pražskou dopravní špičku. Po vyjetí z Prahy soutěž pokračovala přes Kolín, Čáslav, Golčův Jeníkov a Polnou do Ostrovačic. Zde byla tradiční polední přestávka v krásně zrenovovaném a mnoha motivy z Masarykova okruhu doplněném hotelu U Nedbálků. Po obědě se účastníci vydali na druhou část první etapy závodu přes Brno, Slavkov, Hodonín, Holíč a Malacky do cíle v Bratislavě. Útočištěm pro celou soutěž se opět stal bratislavský hotel Hilton. Od něj také druhý den, v pátek, odstartovaly všechny posádky so slovenské části závodu. Trať je zavedla na závodní okruh Slovakiaring, který měli závodníci za úkol projet dvakrát ve stejném čase. Po této zkoušce pravidelnosti se všichni vrátili do Hiltonu, aby se zde v sobotu mohli postavit na start třetího dne závodu. Trasa vedla po tradiční trati s časovými kontrolami zpět do cíle před Národním technickým muzeem v Praze. Tady také po společném rautu proběhlo v Dopravní hale vyhlášení výsledků
Vítěz: JOSEF NALEZENEC, ZDENĚK NAHODIL, Škoda Monte Carlo, 1937, 1200 ccm
Tento rok se start i cíl závodu 1000 mil vrátil do NTM a přilehlých prostor. Přejímka vozidel proběhla již ve čtvrtek za Dopravní halou a většina vozů zde zůstala seřazena podle startovních čísel do pátečního ranního startu. Trasa závodu vedla opět přes tradiční průjezdové a časové kontroly v Kolíně a Polné do Kontroly v Ostrovačicích, kde byla jako již tradičně polední přestávka v Hotelu U Nedbálků. Po obědě se účastníci vydali na cestu do Bratislavy vedoucí přes Slavkov u Brna, Hodonín, Holíč a Kúty do cíle v Bratislavě, který byl včetně výstavy všech vozů v areálu EUROVEA na levém břehu Dunaje. Zázemí a nocleh pro všechny účastníky bylo tentokrát zorganizováno v bratislavském hotelu Hilton. V sobotu od něj všichni odstartovali přes Malacky, Břeclav, Ostrovačice a Velkou Bíteš do Přibyslavi. Po obědě, který zde již tradičně přichystal místní haisčský sbor absolvovali závodnící poslední část druhé etapy vedoucí přes Golčův Jeníkov, Čáslav a Kolín do cíle v NTM. Zde po výstavě vozů a posledním společném rautu byly vyhlášeny výsledky a předány poháry pro vítěze jednotlivých kategorií. Hodnotila se přesnost při průjezdech časových kontrol.
Vítěz: Miroslav Krejsa, Lenka Sopková, Lagonda Three litre, 1933, 3000 ccm
Ročník 2014 se jel pod názvem 1000 mil Československých a Velká motocyklová soutěž. Jak už je z názvu patrno, byl tentokrát vypsán i pro historické motocykly, a podle vzoru Velké motocyklové soutěže z třicátých let se jel pouze na trati Praha – Brno a zpět. Odstartován byl z pražského Golf klubu a otočka v Brně spojená s obědem byla na náměstí Svobody. Cíl tohotor očníku byl v Praze na Chodově u zástupce značky Mercedes. Hodnoceným kritériem byla tentokrát rychlost. Vítězem se stala posádka Miroslav Krejsa – Lenka Krejsová na voze Lagonda Three Litre z roku 1933 průměrem přesahujícím 106 km/hod.
Vítěz: VÍTEK Jiří, Aero 30 čtyřsedadlový, 1939
Tento ročník se pořádal při příležitosti 80, výročí uspořádání závodu 1000 mil Československých v r. 1933 a jel se jako jízda pravidelnosti. Soutěž byla odstartována ve venkovních prostorách Národního technického muzea a trať vedla z Prahy pře Brno do Bratislavy, a kde to bylo alespoň trochu možné, zavedla soutěžící na úseky trasy původního závodu. Cíl I. etapy byl na Hviezdoslavovom náměstí, odkud se účastníci přesunuli do hotelu West kde byli všichni ubytováni. Společný večer a raut proběhl v prostorách Múzea dopravy, kde si všichni závodníci prohlédli za doprovodu stylové hudby expozici historických vozidel. Na druhý den ráno proběhl od hotelu start do druhé etapy, vedoucí po trati Bratislava – Břeclav – Brno – Přibyslav – Kolín – Praha s cílem a výstavou před budovou Autoklubu v Opletalově ulici. Slavnostní vyhlášení vítězů a společenský večer byly uspořádány ve velkém sále pražského TOP hotelu.